torsdag 12 april 2012

det är bra med syskon

Sedan Sally föddes har hon följt mig hack i häl här hemma. När jag hängt tvätt i källaren har hon följt med. När jag gått upp till sovrummet har hon kommit efter.
I går skulle jag ner och sortera kläder och väntade i hallen på att höra hennes steg. Istället:
- Jag kommer inte, jag stannar här uppe med Ebba.

Lillasystern är inte bara en sprattlande bebis utan fullgott sällskap! Wonderful.
Av alla tankar man kan ha kring det här med syskon har en av mina största förhoppningar varit att barnen inte ska vara så utelämnade till föräldrarna utan även ha varandra.
Jag vet att det kan ändra sig redan i morgon, men jag tror ju på att ropa hej innan man är över bäckarna.

2 kommentarer:

  1. vad var det jag sa?
    /Stina H med 2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska alltid lyssna på dig i fortsättningen! :)

      Radera