torsdag 28 februari 2013

kämpa kämpa

Snön är borta så Sally kunde cykla till förskolan. 
Men vi stötte på en del hinder.  
- Jag kan inte. Du måste hjälpa mig, sa Sally inför synen av gångpassagen.
- Du kan visst, försök själv, sa jag och hon kunde.
 
 

- Men det är svårt med trappan.
- Ja lite svårt, men testa, sa jag (och såg framför mig hur hon skulle tappa cykeln och trilla huvudstupa över den men tänkte att hon nog inte skulle få så stora skador om hon trillade långsamt...).
 

- Jag kan! Det gick!  

3 kommentarer:

  1. Mycket bra parenting, inget bli stressad och tappa tålamodet här inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sån är jag alltid, som ett under av tålamod och lyhördhet. Jag har läst att det är bäst för barnen. :)

      Radera
  2. Jag har läst att det är bra att barnen måste få prova själv! Och det verkar ju också fungera.
    Mormor

    SvaraRadera