måndag 2 augusti 2010

mitt hår kommer bli så fint

Vi var på loppis i helgen. Jag köpte ett sminkbord. Jag har länge velat ha ett sånt.
I brist på eget rum har eget sminkbord seglat upp som ett villhaobjekt, en symbol för egen tid och plats. Nu när bordet står här hemma funderar jag bara på en sak, att jag inte sminkar mig.

Jag har sett framför mig hur alla mina krämer och hårklämmor och halsband ska stå fint på rad på mitt blivande sminkbord, möjligen med inspiration från mormors tid. Men det bör ju även sitta en person vid bordet.
Jag får väl borsta håret istället.
Det har jag inte heller gjort på länge.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad bra att du fått ditt bord. Du behöver ju inte sminka dig för att sitta vid det. Kanske kan du sitta där lite med din dator. Eller kan du klämma pormaskar om du nu har såna. Eller måla naglarna. Det blir perfekt.
    /JennyP

    SvaraRadera
  2. Spegel spegel på väggen där,
    säg mig nu var maskarna är.
    Nä. Det funkar inte. Tanken är ju att jag ska känna mig snygg vid bordet.

    Men måla naglarna är bra förslag.

    SvaraRadera