torsdag 20 september 2012

Ebba lyssnar inte på oss

Efter all utveckling framåt har Ebba tagit ett stort steg tillbaka.
Hon har börjat äta två gånger på natten (tidigare bara en vilket var störigt nog) OCH vara vaken en lång stund, gärna kring fyra-fem-tiden.
I natt var det så igen. När hon äntligen somnade om vid halv sex tänkte jag yes! nu ska här sovas innan klockan ringer till jobb.
Det skulle jag inte ha tänkt för en halvtimme senare vaknade Ebba och var klarvaken.
Hon satt upp, rev mig på näsan och sa yeah, yeah, yeah.
- Du måste skämta med mig aprilo, sa jag.
Men det hjälpte inte så nu hoppas jag att nån annan kan komma hit och säga till henne, gärna på skarpen.

2 kommentarer:

  1. Hon undrar klart var hennes mamma tagit vägen på dagarna. Klart hon måste vakna och kolla på natten så mamman är där hon skall vara dvs. i sin säng och så blir hon så glad när hon ser att mamman är på plats så hon måste väcka mamman och dela med sig av sin glädje. För hon tror klart att mamman är precis lika glad att se henne som hon är att se mamman. Oavsett om det är natt eller dag. Lite gulligt är det allt. I alla fall för den som betraktar det hela på lite avstånd och inte behöver vakna flera gånger på natten.
    kram från mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska komma och riva dig lite på näsan mitt i natten så får du se hur gulligt det känns! :)

      Radera