tisdag 30 oktober 2012

bvc slår till igen


Vi ska snart till Kanarieöarna. Jag hade hoppats på lite lugn och ro, men tyvärr, semestern blir ett träningsläger. Åtminstone för Ebba. 

Vi var på tiomånaderskontroll med henne i måndags. 
Anders och jag trodde vi skulle få skryta över hur bra hon går. 
Istället började läkaren och sköterskan prata om pincettgreppet.
Ingen av oss hade koll på huruvida Ebba kan detta så viktiga grepp.
Det kan hon inte vet vi nu. 
Läkaren gav henne ett gem, en postitlapp, men nä. Hon kan plocka upp små majskorn, men enligt läkaren kan hon inte pincettgreppet.

"Att kunna gå" fanns inte ens med i deras formulär. 
Typiskt.

7 kommentarer:

  1. Klart det inte fanns med, är ju för tidigt för formuläret. SÅ grym är hon.

    SvaraRadera
  2. Hon har ju satsat på andra grejer istället. Som att gå, banka sig på bröstet och vara allmänt social. Och om inte plocka majskorn är bra nog så kan den där läkaren gå och gömma sig ett tag. Man plockar ju inte majs med handflatan liksom. JennyP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah! Hon har en fin fanclub. Ska hem och pussa henne i sömnen nu. Eller nävisst ja. Hon sover i spjälsängen. Går inte att pussa genom spjälorna. Synd. :(

      Radera
  3. Vad är det för en idiot till läkare. Ser han inte barnet!!!!
    Fan va sur jag blir.
    Ge mig hans telefonnummer så skall jag läsa lusen av honom.
    Jag är ändå barnets mormor!
    krama barnet extra mycket . Och det andra också.

    SvaraRadera
  4. Vem behöver dessutom ett pincett grepp? Det finns ju färdiga pincetter att köpa!
    Det är väl förövrigt nyttigare och bättre för överlevnaden att kunna plocka majskorn än att kunna plocka ett jäkla gem!! Och det var säkert inte ens ett gem i en fin färg utan ett sånt där gammeldags i stål som inga människor ser!
    kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ord och inga visor. Men det var faktiskt en ganska dum läkare. Hon var ointresserad och arrogant. Ebba skrek sig genom besöket.

      Radera
  5. Bara en sån sak. Vem kan plocka metallgem utan färg medan man skriker. Inte jag i alla fall. Och jag är nästan 40 år. :-) JP

    SvaraRadera