tisdag 9 oktober 2012

föräldrar skadas dagligen

När slutar barn att se på föräldrarna som vore de möbler?
Jag är alltså uppriktigt undrande.
Att Ebba bonkar sitt hårda huvud rakt i min haka, det hade jag väl väntat mig. Och att hon rivs, bits och sticker fingret hårt i ens öra.
Men även Sally ser oförstående ut när jag säger aj. Som när hon sätter armbågen rakt i min mage, när hon tar spjärn mot mina bröst när hon klättrar över mig.
Amanda är 21 år, hon gör inget av ovanstående längre.
I vilken ålder däremellan blir man en människa i barnens ögon?

2 kommentarer:

  1. Hm!
    Kanske när man skrikit tillräckligt många gånger. Eller när det kommer blod!!!
    kram från mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så illa, att det krävs blod eller brutna ben... Kanske. Samtidigt är det ju mysigt att de fortfarande vill vara nära - även om det innebär lite krämpor!

      Radera