fredag 12 april 2013

yohio är borta

Vi hade sorg i går.
De senaste veckorna har Sally tittat på klippen från melodifestivalen varje kväll innan hon har somnat. Sean Banan, Yohio, Robin Stjernberg och sen om igen från början.
I går kväll var de plötsligt borta.
Sorgen var enorm.  Jag har inte sett Sally så ledsen på månader.
- Men mamma jag älskar melodifestivalen! grät hon.
- Jag vill se yohio och robin stjernberg!
Jag letade runt på hela sajten, men de är borta. Finalen är inte heller kvar.

Fanns såna besvikelser innan internet? Det var ju inte som att någon plötsligt plockade bort ens favoritsektion från skolbiblioteket.

Idag hittade vi klippen på youtube, thankyou lord, men det är inte lika bra.
Youtube är svårnavigerat för en fyraåring.

2 kommentarer:

  1. Jag har idé! Man ju göra sina egna appar, så om du favoritmarkerar (eller hur man nu gör, kommer inte helt ihåg) den exakta länken till yohioklippet så kan du lägga det direkt som en app på ipaden. Vet att jag kan göra så på iphonen iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superbra idé. Du måste visa hur man gör nästa gång du kommer hem, om vi inte får till det innan dess.

      Radera