fredag 6 september 2013

41 grader gör ingen tuff

Det är verkligen skillnad på vabb och vabb. 

Idag har Ebba inte lämnat mig en sekund. 
Hon har suttit i mitt knä när jag varit på toa. Jag har burit henne när jag har lagat mat.
Mest har vi bara varit stilla i soffan. 
Det kan se mysigt ut.

 

Det har stundtals varit mysigt. 
Men det som inte syns i bild är att hon har sovit som längst tio minuter i sträck. När hon vaknat har hon ömsom gråtit, ömsom skrikit olika order till mig.  
- Mer vatten!
- Nej vatten!
- Ebba chips!
- Nej chips! 
- Byta blöja! Blöjaaaa!!!

Just idag har jag inte skrikit tillbaka. 
Jag har mest tänkt på alla som har speciella barn som skriker såhär mycket varje dag. Eller sjuka barn som kräver såhär mycket omsorg.
Vilken utmaning.

5 kommentarer:

  1. stackars lillasyster.. hoppas hon är bättre nu. saknar er!

    SvaraRadera
  2. Hur går det för er? Är det lite bättre på söndan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är febern borta, tjoho! Och hon äter igen. Men febern ersattes med utslag på hela kroppen. Vi håller tummarna för att det är nån slags fördröjd feber-reaktion, ingen ny sjukdom.

      Radera
  3. Mmmm verkligen värt att sätta allt i perspektiv ibland. Kram mostern

    SvaraRadera