tisdag 3 december 2013

en dag i Danmark

Att få åka på utflykt med bara ett barn, vilken grej.
Sally och jag tog tåget till Köpenhamn för att träffa min mamma, moster och syster.
Och Sallys kusiner.

Tivoli är så fint på julen. 
Det regnade och var kallt, men det gjorde inget. 
Vi köpte julpynt, åkte karusell och dansade en regndans. 
Åt smörrebröd och drack glögg. 


Jag sköt pilbåge. Otroligt kul. Hade kunnat fortsätta hela kvällen. 
Barnen spelade på hästar. De hade kunnat fortsätta hela kvällen.
Minna sov sig igenom det mesta av utflykten. Men när hon vaknade gullade hon med sin mamma så mycket att jag blev rörd i ögat. Hon skrattar med ljud nu lilla bebisen. Mycket gulligt.

1 kommentar:

  1. Den där bilden på smörrebrödet är verkligen bra. Mina blev en enda röra och såg verkligen inte alls så aptitlig ut som din. Den kunde platsa i ett magasin.
    Men gott var det.
    mormor
    Och trevligt hade vi. Trots regnande.
    Och jag kan skicka regnfilmen så kan den komma bloggen till godo. Till glädje för blogläsarna.

    SvaraRadera