tisdag 10 december 2013

ibland stämmer allt

Sally kan ha varit världens gladaste barn i går kväll när det var dags för simskola.

I ett år har hon frågat om simskola och först nu fick vi plats, på en intensivkurs i Höganäs.
Hon pratade oavbrutet i bilen på väg dit. Studsade med hoppsasteg in i badhuset. Sjöng små hemmasnickrade visor om "jag ska gå på simskola, yeah, yeah". Fick på sig baddräkten i ett huj.
Jag var lite orolig för antiklimax. Det var ju liksom upplagt för det.

Men nä. Allt var bra. Lektionen varade i fyrtio minuter och Sally log genom hela. På hemvägen sjöng hon i bilen om allt hon skulle lära sig. "Jag ska lära mig flyta och simma och dyka!". 
Egentligen är hon nog en delfin.  

5 kommentarer:

  1. Å vad roligt! Det är ju kul att simma. Sally kanske kan övertyga Annie att börja gilla det igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Det kan ändra sig många gånger igen. Jag pratade med en mamma till en flicka i gruppen. De hade börjat på simskola för ett år sedan, men då funkade det inte alls. Flickan grät och ville upp ur bassängen. Nu hoppade hon runt, jätteglad, och doppade huvudet.
      Ebba är också väldigt vattenglad just nu. Vi kan bada tillsammans med er i januari (lite mycket bad nu i december med fyra badhusbesök i veckan...).

      Radera
  2. Det förstår jag. Men gärna bad i januari. Vi kan behöva (läs Annie) lite draghjälp från kompisar.

    SvaraRadera
  3. Har ni kollat om hon har simhud mellan tårna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm. Ska undersöka. Men gruppen heter sköldpaddorna, så än behövs nog ingen simhud. Målet för kursen är att kunna flyta på rygg.

      Radera