söndag 24 oktober 2010

okej, nu avskaffar vi Halloween

Sally blev skrämd av en Scream-mask i dag. Blev så rädd att hon fortfarande skakade när vi kom hem. Klamrade sig fast vid mig med allvarlig uppsyn och sa "mask, mask" med darr på rösten.
Jag försökte prata henne ur det. Funkade inte.
Krama bort det. Funkade inte.
Sen satte jag på filmen med Amanda som hon spelade in innan hon åkte.


Hon gick med på att sitta själv i soffan. Men tittade först bara, lika allvarlig.


När de börjar dansa till Pippi-sången gick det inte längre. Äntligen skrattade den skrämda Sally igen. Tjoho!

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅH SÅ FINT! Jättejättebra ni tittar filmen, jag blir så glaaaaad!

    SvaraRadera
  2. Varför skräms man? Jag har aldrig riktigt förstått det mycket bättre med fina filmer på systern å kusinen kanske? /Moster

    SvaraRadera
  3. Mycket bättre med Amanda-film.
    Själv frossade jag i skräckfilmer i tidiga tonåren. Vet inte riktigt varför, men det fanns nått spännande med att skrämma upp sig.
    I dag klarar jag knappt att se nått.

    SvaraRadera