söndag 31 oktober 2010

tv kan ju vara farligt

Efter mötet med scream-masken har Sally varit lite rädd på kvällarna.
Jag sa till Anders att vi kanske ska ha koll på vad hon ser på tv, inte låta henne titta själv. Det är alltså barnkanalen vi pratar om, men även i den lurar faror när man bara är två år och nyss har stiftat bekantskap med sina rädslor.
Redan i kväll glömde jag mig när jag lagade mat. Hon satt själv inne i soffan och var plötsligt så konstigt tyst. Kanske livrädd tänkte jag och sprang in för att konstatera att hon tittade på hockey.
På finska.
Jag kanske ska tagga ner.

3 kommentarer:

  1. Ursäkta mig men sa du inte att hon tittade på barnkanalen? Visar dom finska hockey matcher där? Och för övrigt är det inte bra för barn att se hockey för där är det verklligen mycket våld .Och snacka om att dom ser konstiga ut. Kolla in Henrik Lundqvist när han har sin målvakt mundering på sig. Det kan ju skrämma vem som helst. Nej fram för rödluvan och vargen. Där är det i alla fall lite igenkänning..... eller ???

    SvaraRadera
  2. Jag vet, konstigt med hockey på barnkanalen. Kanske var det barn som spelade, hann inte se så noga.
    Men rödluvan... Nä. Vi får nog återgå till klossarna.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, det var ju sjukt kul!

    SvaraRadera