fredag 10 september 2010

bättre och bättre dag för dag

Jag köpte ett sminkbord på loppis. Skrev jag det? Jag saknade en egen plats för mina små sminkburkar. Men när jag kom hem insåg jag att jag inte hade något smink så istället blev det ett skrivbord. Ganska deppigt såg det ut:


Men dra på trissor. Något har hänt. Är det inte lite smink som har letat sig fram där till höger? Jojominsann. Bordet är fortfarande omålat men datorn har fått sällskap av såväl Maybelline, Lancôme som Max Factor och genast känns det mycket trevligare här i min arbetshörna.
Det enda som saknas är den lilla pratkvarnen som brukar envisas med att sitta på den vita stolen. Jag får nog gå och hämta hem henne.

3 kommentarer:

  1. jag gillar första bilden oxå, en god pilsner är underskattat i förhållande till smink :) Kombon hade nog blitt bäst å utan datorn! Tin

    SvaraRadera
  2. Absolut. Det var dessutom en mycket god öl!

    SvaraRadera
  3. Men hallo!!! Vad är det för en o ergonomisk stol. En pinnstol med en kudde på! Det ser ut som om det är en späkande författare ( likt HC Andersen) som är livrädd för att förfalla i lättja som skall sitta på den.
    Annars ser ddet ju fint ut med öl och lancome och bok och liten fin vit stol bredvid. Redo för sagorna.
    kram från mormor

    SvaraRadera