tisdag 28 september 2010

hon är envis ända in i sömnen

Sallys läggningsritualer har förändrats.
Innan slog hon på mig och skrek när jag sa att det var dags att sova.
Nu slår hon på mig och skriker Bä, bä! för att jag ska sjunga. När jag har kommit en strof in i Bä så slår hon igen och vrålar kaaaattt! vilket betyder Lille katt.
Jag hinner knappt sjunga "Lille katt, lil..." förrän hon skriker griiiis för att jag ska byta till vers två.
Kanske ser hon mig inte som en människa utan som en snabbspolningsknapp.

5 kommentarer:

  1. Och mig ligger hon och kollar på när jag läser. Vilket hade du föredragit? ;)
    Amanda

    SvaraRadera
  2. Å med mej somnade hon bara... Uppenbarligen vann jag inga rolighetspoäng. Fast jag somnade iofs oxå. Mostern

    SvaraRadera
  3. :) jag föredrar nog ändå att hon inte bankar på er.

    SvaraRadera
  4. När jag skulle lägga henne i Göteborg då peka hon på dörren och sa mamma och då sa jag mamma kommer snart och sen sjöng jag trollmors visa tre gånger, sen sa hon mer och då sjöng jag samma sång en gång till men då var jag hes som en kråka och då tyckte hon nog inte det lät så bra längre för då vände hon sig om och somnade. Hon har nog musiköra!

    SvaraRadera
  5. Du agerade föredömligt. Man måste lyda. Annars blir det trubbel.

    SvaraRadera