fredag 17 september 2010

lockar kräver makeup som jag inte har

Det har varit mycket bilder på mig själv nu. Jag ska tona ner, jag lovar. Jag ska inte hänfalla åt den narcissisim som verkar drabba alla med hipstamatic-appen, jag har ju inte ens en Iphone.
Men jag var nyss och klippte mig och frågar mig som vanligt: Vad är det med frisörer och stajling?
- Jag har ingen efter dig, ska jag stajla lite? frågade Jovana.
- Visst, gör du det, sa jag som bara skulle hem och skriva och sen städa.
Lite stajling kan väl inte skada.
Det var fel tänkt.
Mitt utseende haltar och nu sitter jag här vid mitt spegelskrivbord och försöker sminka ikapp de hollywodska lockarna. Inte bra.
Nästa gång är det jag som säger nej till stajling.

 

4 kommentarer:

  1. Försök inte, du lärde dig att älska det!

    SvaraRadera
  2. Jösses du milde du ser ut som en Hollywoodstjärna.
    Mormor

    SvaraRadera
  3. WOWWWW du e super snygg ett foto som denna kan få vem som helst att gå å köpa pipiljotter. Undrar om det inte e detta foto som inspirerade mojjan att bli brunett?! Mostern

    SvaraRadera
  4. Fast sen kom jag på att det är ju DU som är snygg å inte lockarna... Mostern

    SvaraRadera