söndag 5 september 2010

vi tältade i september


Jag och två andra i min familj tältade vid Västersjön i natt.
Vi hittade en egen strand. Sally badade.
När hon hade somnat kom en räv förbi och skrämde slag på mig.


Utsikten från tältet var som en reklamfilm för svensk natur.
Möjligen var det lite kallt vid fyra i natt. Möjligen lite trångt i min sovsäck när Sally envisades med att vara i min istället för hennes egen. Men det är detaljer.
Man säger ju inte nej till någon som ser ut såhär när hon sover.

1 kommentar:

  1. Att vara utomhus i naturen är oslagbart. Vatten och rävar och solnedgång och mygg och fiskar och allt i en salig blandning. Härligt! Och så mitt i alltihop en liten flicka i sin pappas knä och lite senare i sin mammas sovsäck. Härligt!
    kram från den urbana mormodern. Som längtar till sin strand.

    SvaraRadera