tisdag 14 januari 2014

jobba hemma

Har du gjort fint på ditt kontor? frågade en kompis. 
Nä, sa jag. 

Mitt kontor i stan är helt ofixat.   
Mitt hemmakontor också. Där råder kaos. 
Ändå mysigt på nått sätt i lek/tvätt/förråds/gästrummet.

Ibland står Sally och ritar medan jag jobbar.
 
Ibland är hon tyst.
Oftast inte. 
Emellanåt måste hon visa att hon har ritat Gratulora (ja, jag vet inte vem det är, men långt hår har hon). 
Och så måste hon fråga en viktig sak. 
- Vänta lite. Det är svårt för mig att tänka när du pratar, säger jag. 
- Men jag måste fråga nu, det är en jätteviktig sak.
- Mitt jobb är också viktigt, men okej, säg.
- Hur kan häxor förvandla människor till grodor?

Sen kommer Ebba in. 
- Jag jobbar, säger jag.
- Tittut!
- Kan du gå upp till pappa igen. 
- Tittut!

1 kommentar:

  1. Dom är gulligare än allt annat.
    Klart viktigt att undra hur grodor kan bli människor! Klart viktigt!

    SvaraRadera