fredag 1 november 2013

föräldrars vänners barn

Jag minns hur jobbigt det var att följa med till en del av mina föräldrars vänner när jag blev lite äldre och förväntades vara med deras barn. 
Man hade växt ifrån varandra, men var enligt föräldrarna för liten för att vara hemma själv.
Man satt där i soffan och försökte låtsas att man hade kul fast att man inte hade något att prata om.

Det ska bli intressant att se hur det blir för mina barn när de blir äldre.
I nuet har de ju inget val, hehe.
De får leka med dem vi tar med dem till. 
Jag tänker till och med att det kanske är lite bra att konfronteras med barn som man annars inte hade lekt med. 

Edvin och Sally hade nog inte lekt så mycket om de hade mötts på förskolan. De har så olika temperament. Sally kan bli rädd för barn som är fysiskt aktiva och mer våldsamma än hon. 
Men Edvin och hon har känt varandra sedan de var bebisar, och de har än så länge väldigt roligt ihop. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar