måndag 4 november 2013

mycket att tänka på med halloween

En kompis skriver intressant om halloween på bloggen Hemmaslottet
En del har jag tänkt på tidigare, annat var nytt.

Sally har inte knackat dörr i år. Kanske får hon det nästa år. Jag får se. Men i så fall blir det tydliga regler för buset, och jag kommer följa med i kulisserna.

Hon har varit på ett halloweenkalas och själva maskeradaspekten av halloween är ju ganska rolig. 
Hon lånade Linnéas klänning och målade sig exakt som Linnéa hade gjort med äpplen på kinderna.
 
Barnen på kalaset var läskiga. 
De hade yxor och trollstavar.
Föräldrarna var så hemska att ett barn knappt ville gå in.

Ebba ville också bli målad.
Så det fick hon.
Ögonbrynen förändrade henne så mycket att Amanda gick rakt förbi när vi hämtade på Knutpunkten. 
Hon kände inte igen sin syster. 
Farmor tyckte det var upprörande att vi hade sminkat ett barn.

3 kommentarer:

  1. Väldigt roligt det kom till användning jag är dock lite halv besviken på min egen målartalang... Det skulle vara pumpor på kinderna men lika bra med äpplen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt. Du har grundlagt en ny halloweenstil. Jag undrade lite hur äpplena kom in i bilden, men tänkte att det kanske hade med äpplekinder att göra... Sally var i alla fall mycket bestämd med att hon skulle ha äpplen, inget blod eller spökfärg som jag föreslog. :)

      Radera
  2. Hon kanske alltid ska ha samma kläder också, för att minimera risken att jag går förbi nästa gång.. Tur vi hade så fin kväll och morgon så jag fick ta igen lite pluspoäng.

    SvaraRadera