söndag 21 mars 2010

buckligt är en underdrift

I somras var vår gräsmatta mycket bucklig. Nu när snön har smält bort är den mer som en kraterfylld åker.
Jag och Anders tycker att den är ful. Men Sally nöjer sig inte med ful. Hon tycker den är kass, katastrof, värdelös. I hennes värld sätter man fötterna på parkett, stenplattor eller asfalt.
Det vi har i trädgården är något som knappt är värdigt en mask.
Sally vägrar röra sig på gräset. Hon står helt sonika still och skriker tills någon kommer och flyttar henne.


Anders har tidigare år pratat om att det finns något som heter topdressing som man kan trolla bort gräsmattebucklighet med. Jag brukar tycka det är onödig utgift (plus att det låter som en mix mellan Dressman och Top Shop = konstigt).
Efter dagens galande har jag ändrat mig. Det finns inget jag hellre lägger min lön på än några kubikmeter topdressing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar