måndag 22 mars 2010

hur försörjer de andra sig

Jag ska döpa om bloggen till "mest om dagis". Eller så får Sally sluta att gråta när hon är där. 
Idag satt hon och grät igen när jag hämtade. I knät på en okänd personal. Han sa att allt hade gått bra, men det syntes ganska tydligt på Sally att hon inte höll med. Man har ju inte stora tårar på kinderna när allt är bra.

Jag slutar jobbet klockan fem, en normal sluttid trodde jag. Jag var inte försenad utan cyklade direkt till dagis. Då var jag tredje sist att hämta. Av femtio föräldrar. Eller kanske hundra. (Jag har ingen koll på hur många barn där är, men många.)
Hur jobbar alla andra? Mellan nio och två? Hur försörjer de sig då? Jag förstår inte.

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Gulle Sally. Känns som att det snart är dag sför mormor att sluta jobba!!!!! Och fara som en skott spole mellan Malmö och Helsingborg och hämta sina gulle barnbarn på dagis.
    Jag tror att en hel del slutar tidigare istället för att vara ledig en dag i veckan. Som absolut måste vara bäst. För dig och Sally. Viktigast är väl att hon snabbt blir glad igen. När hon blir hämtad.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hon blev glad när hon såg cykelhjälmen och hoppet om att vi skulle cykla. Vilket vi skulle. Sjöng hela vägen hem. Så det kan inte ha blivit ett bestående trauma.

    Och det är bara var fjärde vecka som hon måste vara där så länge på dagarna. Så egentligen har hon det jättebra. Om man jämför.

    SvaraRadera
  3. Sluta tidigare är redan upptaget av pappan :-) Utom denna vecka då det är kvällsjobb. Men då kommer ju å andra sidan inte Sally till dagis förrän kl 11.
    /A

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte heller den ekvationen?! Vi har samma syndrom på Malmödagisen. Å doktorn på vårdcentralen säger det är normalt att vara trött som småbarnsförälder för man inte får sova på natten....Skitsnack man e trött för att man hela tiden går runt med ett bagage av jag borde...jag förväntas...jag vill... /Mostern

    SvaraRadera