torsdag 4 mars 2010

djur är nästan aldrig fel

På jobbet brukar jag ibland föra fram den gamla kvällstidningsidén att vi ska ha minst en djurbild per uppslag. Hittills har jag inte fått gehör av mina chefer. De brukar börja dilla om nyhetsvärdering och annat trist.
Så fort jag själv blev chef införde jag vinjetten "veckans partydjur" i vår nu insomnade fredagsbilaga. På sidan två placerade jag och Jenny, en av få som också insåg värdet i gulliga djurbilder, allt från grymtande grisar till roliga apor.

3 kommentarer:

  1. Va! Är det en Samla kattunge på bilden? Sååååå gullig! jag ändrar mig. Ok med gulliga djur och Sally. men mest sally.
    Kram från Göteborg där det idag är 11 minus grader idag och kaninerna vid Tingsta tunnelsn fryser ihjäl.

    SvaraRadera
  2. Jag menade klart Semlan kattunge! Det går för fort över tangenterna ibland.

    SvaraRadera
  3. Det är inte Semlan, men ganska likt, ja. Hon var så fin, finaste kattungen.
    Det här är en katt som jag har stulit på nätet.

    SvaraRadera