söndag 28 mars 2010

skriva + Sally = svårt

De senaste månaden har jag och Sally haft en strid som gäller min datortid.
Jag tycker det är rimligt att jag får vara vid dator minst en halvtimme om dagen. Sally tycker att det räcker med tjugo sekunder.
Jag har testat allt. Idag trodde jag mig ha kommit på bra sätt. Ta in datorn på toaletten. Häll upp mycket vatten i baljan. Sätt igång Sally på att ösa i olika byttor.

Det var perfekt ända till Sally försökte få med mig på leken och jag inte ville. Hennes besvikelse blev så stor. Jag tror hon kände sig lurad: "så mycket för mammas ord om hur kuuuul det är att leka med vatten".

2 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa på. Jag minns samma sak med en viss liten dam som börjar på C ( eller L om man så vill) och mitt tidningsläsande. "Nej mamma vill läsa tidningen nu, kan inte du läsa en bok själv? nej skaka huvudet. Men försök! nej skaka huvudet. Skrika, slita tidning,kasta bok osv osv."
    Men men skam den som ger sig. Det löser sig på sikt. Ha tåla mod. Idag läser jag tidingen varje dag i lugn och ro!! kram kram
    Och ibland kan jag tycka att det hade varit mysigt om någon slitit tidningen ifrån mig och sagt var med mig istället.

    SvaraRadera
  2. Jag är bara rädd att det jag vill skriva idag kommer att kännas inaktuellt om jag väntar ända tills jag är sextio år...

    SvaraRadera