onsdag 17 mars 2010

vem vill inte sova en stund


På väg till dagis finns en mycket blåsig sträcka, strax efter Henke Larssons hus. Samtidigt som jag kämpar mot vinden kämpar jag med personen på pakethållaren.
Jag förstår inte hur jag ska göra för att hon inte ska somna. Jag kittlar, jag sjunger, jag bumpar med min rumpa. I går tvingade jag henne att hoppa av och gå en stund. Ändå somnar hon.

Att låta henne vara funkar inte för då händer det här:
- hon blir galen när jag tar av henne från cykeln
- hon är för trött för att äta lunch
- hon vägrar sova eftersom hon är hungrig
- hon blir missnöje resten av dagen
What to do?

2 kommentarer:

  1. Är det inte bättre att lämna henne lite tidigare när hon inte är så trött?
    Det gör väl ingenting om hon kommer lite tidigare fast att du är hemma på förmiddagen? eller fungerar inte det tidsmässigt?

    SvaraRadera
  2. Så vore absolut det bästa. Men grundregeln är att barnen inte får vara på dagis när föräldern är hemma. Jag har inte vågat fråga hur strikta de är med det.
    Och vi fuskar redan som det är eftersom jag inte börjar jobba förrän på eftermiddagen den här veckan. Men jag var i stort behov av ostörd tid, därav kompromissen.

    SvaraRadera