söndag 27 oktober 2013

en aktivitet måste bort

Jag inser det dumma i att välja aktivitet till barnen utifrån vad som är bekvämast för föräldern. 
Men. 
Till våren ska vi välja bort en grej och det är svårt att bortse från min egen upplevelse.

Ska Sally fortsätta med dansen där jag och Ebba väntar på henne på en hård bänk med utsikt mot en nödutgång?

 
Eller ska vi välja konstkursen på Dunkers där vi först fikar i restaurangen.
Och sen går rundor vid vattnet medan Sally målar? 
Hm. Ett av alla dessa svåra val. 

2 kommentarer:

  1. Jag röstar på målning, fika och strand om du undrar spontant känns det som win-win för alla. Dansa kan vi göra hemma :) mostern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog så ja. De känns också lite gnidna på dansskolan, som att de mest vill ha in pengar. Man ska köpa kläder med deras logga, betala för speciell uppvisning, uppmanas gå på danskalas och så vidare. Det gillar inte jag.

      Radera