måndag 14 oktober 2013

hästkalas eller hemmakalas


Inspirerad av helgens ridtur på Mariatorget i Helsingborg funderar jag på att fixa ett hästkalas när Sally fyller fem år. 
Jag skrev en gång en artikel om barnkalas, ganska bra blev den om jag själv får säga. 
Det är inte ofta jag letar upp gamla artiklar för att få fakta, men det gör jag med den. Framför allt faktarutan som tog tusen år att göra.
Där står vilket ridhus som ordnar kalas och vad det kostar. Man kan ha i ishall eller i gymnastikhall eller på Dunkers (ganska dyrt).

Sally vill rida, men klubben i fråga har inget ridhus och frågan är om barnen gillar att rida om det ösregnar. 
Frågan är också om det är mysigast att kalasa hemma. 
Jag tycker egentligen det. Men det kan bli rörigt med många barn. 
Ja vojne vojne. Många frågor att ta ställning till.

3 kommentarer: