söndag 13 oktober 2013

guld är väl inte smuts

Jag fick en ny kokbok, gjord av Emma Hamberg.
Recepten verkar enkla och goda, men jag retade mig på citatet ”a clean house is a sign of a waisted life”. 

Jag förstår så klart vad hon menar, att man inte ska bry sig för mycket om städning. 
Men det känns lite respektlöst mot alla kvinnor som lagt, och lägger, mycket tid på att hålla fint i hemmen.

Samtidigt är det ett ganska befriande citat att dra fram när man dammsuger i ena änden av rummet samtidigt som man ser ett glitterprojekt påbörjas i andra.
 

2 kommentarer:

  1. Isåfall kanske citatet "hellre lite smuts i hörnen, än ett rent helvete" passar bättre. Det lever jag efter iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det passar absolut bra!
      För det öppnar ju också upp för att det kan finnas rena himmelriken. Istället för att racka ner på de som städar mest hela tiden. Det kan ju vara så att de gillar´t!

      Radera