söndag 28 februari 2010

ensamma i stan


Jag har aldrig inbillat mig att jag bor i en storstad. Men jag kan fortfarande bli förvånad/besviken på Helsingborg. Som ikväll. Sally och jag lekte på torget efter fotoutställning på Dunkers. Vi väntade på Anders och travade runt i kanske en kvart. På den tiden mötte vi... ingen.
Sen skulle jag gå vidare till krogen, för att skriva klart en krönika. Då var det söndagsstängt.
Jag fick gå förbi fem ställen innan jag räddades in på Utposten. Där satt jag ensam tills Michael Brinkenstjärna kom in med en tjej och konstaterade: "Vad lite folk här är".

1 kommentar:

  1. Ja det var värst. Men alla människor var hemma och tittade på femmilne Lottta. Något som heter OS gick på tv igår.Mmissat det???
    Och Sverige tog medalj! Väldigt stort för svenska folket.
    Plus att det ösregnade och var skitkass väder så ingen ville väl gå ut för det.
    Eller så satt dom hemma och kollade på reprisen av Vänner för att vara helt säkra på att det var Jennifer A dom sett på stan i fredags. ( Och tänk hon hade sin mamma med sig!!!)
    kram kram

    SvaraRadera