lördag 27 februari 2010

grattis till...?


Jag har köpt hem presenter. Till ingen särskild.
Min kompis mamma gjorde så när vi var små. Hon hade en hel låda med leksaker och annat som kunde bli presenter.
Jättekonstigt tyckte jag. Men fyra barn betyder många kalas per år och orimligt många presenter som ska inhandlas. Hon passade på att köpa när hon väl hittade något.
Jag tyckte ändå det var opersonligt.
Nu står jag här med barnböcker som inte är till nån särskild och försöker intala mig att om jag bara köper sånt jag gillar så blir det väl personligt ändå. Eller? 

3 kommentarer:

  1. Absolut och dessutom e mullvadsboken väldigt rolig : ) Den va nusses favorit jätte länge

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vet vem det var som bajsade på hans huvud! Förresten har min mamma också gjort så. Och som alla vet så är det okej om ens mamma också har gjort det.

    SvaraRadera
  3. Bra, då fortsätter jag så! Allt som innebär att man kan få shoppa mer än absolut nödvändigt är ju roligt.

    SvaraRadera