tisdag 16 februari 2010

om man tittar nära


Jag trivs inte perfekt i vårt hus. Det har iskalla stengolv och tråkiga vita väggar. Det är opraktiskt och består egentligen av en enda lång trappa.
Men jag gillar att se mitt hus på bild.
Huset är som en del skådespelare, gör sig bättre på bild än i verkligheten. 
Jag tog nyss en för att visa hur fult väder det är. Bara snö och tråkig vinter. Men när bilden kom i datorn ser det ju riktigt fint ut. Ingen dassig snö, inga risiga buskar.

Det jag ville visa var annars att om man tittar riktigt nära kan man se något gult. DET BLOMMAR I RABATTEN. Det betyder att det är vår, det är vår, det är VÅÅÅÅR!


4 kommentarer:

  1. YES YES YES dagisrapporter i all ära men detta var absolut dagens andra bästa nyhet (forsta e att ni kommer hit). Jag blir så glad då måste vi gå promenad i eftermiddag och hitta här oxå annars följer vi med tillabka. /Mostern

    SvaraRadera
  2. Detta är inte sant. En blomma!!!!! Åh jag är så gald. det är det jag alltid sagt; Skåne är bäst. Och att du hittade den. Du är verkligen din morfars barnbarn. Min dag är så glad nu.
    tack för den underbara vår påminnelsen.
    En vintergäck!!!! Åh tänk att det blir vår i år också. Jätte kram
    Sally jag . Hon är kaxig och stark och modig. precis som ni vill att hon skall vara.
    Puss puss.
    Ja och så huset. Det är fint! Allt finns i betraktarens ögon. kram igen.
    Känns som att denna blogg är väldigt privat eller....?
    mamma

    SvaraRadera
  3. Oj så många felstavningar. Det gick lite snabbt.
    Det skall vara Glad och inte gald.
    Det skall vara Sall JA! inte Sally jag!!!
    Fast det förstod ni nog.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om den är mer privat än den förra. Det märker vi om ett tag. Och ni är ju här och kan justera om det blir konstigt. Känns tryggt. Som att ha medförfattare.

    SvaraRadera